Arkiv for 19. maj 2011

Min DEJLIGE Advokat Karin ringede mig op her den anden dag, og vrøvlede noget om nogen penge… Jeg blev sådan lidt PAF for jeg mener ikke rigtig at jeg skylder nogen PENGE, men min Mobil skrattede og jeg fattede ikke hvad hun sagde, jeg fik sagt at jeg ringer lige fra Fastnettet, hvortil hun spurgte hvad min Faster kendte til SAGEN 😉

Trives bedst i Åbent landskab

STOR var min lettelse da jeg fandt ud aFFF at det var PENGE JEG skulle have, og som jeg for snart 5 år siden indstævnede Dansk Almennyttig Boligselskab (DAB) for at skulle tilbagebetale, og siden da har sagen stået mere eller mindre stille.

Sidste år ringede jeg til Karin og spurgte hvornår der skete noget, hun svarede til FORÅRET næste år, og så havde jeg glemt alt om det, jeg har snart så mange sager kørende at jeg næsten ikke kan skille dem aFFF fra hinanden…

Renselse

Forhistorien KORT.

Jeg var ansat som Ejendomsleder i Lundtofte i Lyngby, det kørte bare derudaFFF i 2 år, indtil jeg blev UENIG med den daværende formand for aFFFdelingsbestyrelsen Ulla Bak, uenigheden bestod så vidt jeg husker i, at jeg syntes det var en smule betændt at HVIS man fik et internt Skraldesug, så Kunne Ulla få 1.000.000 til hendes PENSION… Jeg fandt det betænkeligt at hun KVIT og FRIT fik helt nyt TRÆGULV i stuen, naturligvis betalt aFFF beboerne.

Småt for enhver

Derudover syntes jeg at sætningen “Silkesommerfugle for en DALER” var ret udbredt, det handlede ret meget om HVAD er der til MIG!!!

Et par gange hver måned blev jeg præsenteret for nogle “dygtige Håndværkere” som kunne sørge for at jeg også “Fik noget ud aFFF det” og de var alle gode venner med Ulla Bak, hvis det ikke ligefrem var FAMILIE, men sådan var det i SAMVIRKE… Vi skulle jo sørge godt for vore egne!!!

Bedre end en hæveautomat

Bestyrelsesmedlemmerne i Lundtofte havde KRONEDE dage, næstformanden Lene Møllenberg havde naturligvis hele familien boede i Parken, og der var en udsøgt service hvis man havde det rigtige efternavn, eller blev anbefalet som klanmedlem aFFF Bestyrtelsen, så var det bare om at klappe hælene sammen, KNEPPE de rigtige, og have en LANG brun TUNGE… man talte næsten om Kælderrumsmafiaen, som besad samtlige ledige større kælderrum til opbevarelse aFFF visse forretningshemmeligheder som Importeret børnetøj mm… Lene Møllenberg havde mange aFFF den slags rum (for god ordens skyld skal det lige nævnes at Lene i dag er Formand for AFFFdelingsbestyrtelsen og sørme også Formand for Organisationsbestyrelsen i SAMVIRKE)

Skal man ikke bare skide på det hele

Uenigheden tage en smule til, og da jeg er ret bange for at ryge i FEDTEFADET ved at lade stå til, så vælger jeg at sige fra, vi taler om ret mange ydelser og penge der var forbeholdt de få, og som blev betalt af de andre lejere i Lundtofteparken, så selv om min månedsløn blev hævet fra den ene dag til den anden med 13.000 kr. Ja så måtte jeg dagligt bruge ret mange timer på at sige NEJ TAK til de mange gode tilbud jeg dengang fik.

Genhusning

Nu skulle man jo sateme ikke tro at man var noget bare fordi man var CHEF og ansvarlig for Budget, medarbejdere, Håndværkere mmm, når man ikke ville HØRE så måtte man FØLE, så jeg blev FYRET med dags varsel, og nåede ikke engang at rydde mit kontor.

Nå men hva faen, jeg var jo rimelig begavet, syntes jeg da selv… Så jeg skulle nok finde på noget at beskæftige mig med, så med 3 måneders løn aFFF 42.000 kr, en del uaFFFviklet aFFFspadsering, lidt penge på KONTOEN, og en fuld uaFFFholdt ferie, kunne jeg vel godt gå lidt før jeg gad at finde på noget andet.

Weebermad i stalden, ganske uhyggeligt

Jeg brugte noget aFFF tiden på at installere et megasmart brusekabinesystem i mit badeværelse, det kunne give massage, være Dampbad, og tropebadeland på en gang, og det var rent luxus… Jeg havde set den i BILKA til 13.000 uden montering…

Jeg talte med min gode ven som var Blikkenslager om han ville montere den, det ville han naturligvis ikke når den kom fra BILKA, for det var vist noget med DISCOUNT, som er et fremmedord jeg ikke kender, til gengæld kunne han skaffe en til 50.000 som kom fra Gustavberg i Sverige, og den kunne lille mig sørme få monteret SORT for 30.000, nu er en besparelse på 20.000 lige noget for en Driller, og SORT kender jeg jo fra min opvækst i Jylland…

Flankebøf

Den blev monteret betalt kontant og sikke da en LUXUS, ikke nok med at man var ARBEJDSLØS, nu kunne man sandelig også blive VASKET og MASSERET på samme tid…

Min Kone tog på den årlige FERIE til Tyrkiet, det ORKEDE jeg bare ikke, og da slet ikke som arbejdsløs… Mens hun er aFFFsted får jeg brev fra en Advokat om at min husleje ikke var BETALT, jeg kom bare sådan til at grine aFFF dette brev, men det skulle senere vise sig at være TEMMELIG alvorligt.

Den store Grillfest, hvor ALLE vennerne kom forbi

Jeg havde i min tid som Chef haft Tjenestebolig, da jeg blev FYRET skulle den omdannes til almindeligt lejemål, og den øvelse kræver at man lavede en synsrapport på lejligheden, og indkalder de berørte med korrekt varsel, udfører synet og så skulle det ellers bare fortsætte.

Der kommer desværre til at ske en del fejl i forløbet, og det ender med at jeg i FOGEDRETTEN møder op med en til tiden betalt Huslejekvittering, et kontoudtog fra min bank på at der på almindelig konto stod ret meget mere end rigeligt til at dække eventuelle udgifter som jeg havde overset, men den rare Foged dame kan så fortælle at det SLET ikke handler om restance, men at der var POLITISKE årsager til at vi skulle flytte.

Grin med HEST

De POLITISKE årsager var at jeg ikke var medlem aFFF Socialdemokratiet i en ARBEJDERBEBYGGELSE, og tilsyneladende som aFFFskediget CHEF vidste mere end hvad godt var, og at jeg derfor bare skulle ud, denne aFFFgørelse ankede jeg naturligvis idet at jeg havde dokumentation på at jeg ikke skyldte noget, og havde forbedret lejemålet aFFF egen lomme.

Hvad fanden står der lige der???

Ingenting hjalp, og vi flyttede derfor vores Habengut til en midlertidig lejlighed i Lyngby, og fik resten aFFF vore møbler opmagasineret, Brusekabinen havde vi ikke fået aFFFmonteret så da POLITI, FOGED, FLYTTEFOLK, LÅSESMED, og repræsentant fra KOMMUNE og DAB lavede “udflytningssyn” endte det med at vi efter PROTESTER kunne blive boende.

Vi besluttede os for, at når der var POLITIK med i billedet at fraflytte… 89 % aFFF lejerne i Lundtofteparken skrev under på en mistillidserklæring til aFFFdelingsbestyrelsen, og at VI skulle blive boende… DET var meget sødt aFFF dem, og tak til Neger Robert, Snøvski fra klubben, tidligere formand Per Rasmussen og rigtig mange andre…

Muhhhlighedernes land

Nå men jeg var nu FYRET og FLYTTET, og så kunne vi da vist aFFFslutte det kapitel i vores liv, men NÆHHHHHHHH så nemt var det sgu ikke, Bestyrtelsen skulle jo kunne forklare på næstkommende AFFFdelingsmøde hvorfor jeg ikke var der, og hvorfor jeg var flyttet, når de nu havde tilkendegivet at jeg skulle BLIVE.

I næste aFFFsnit aFFF Drilleren kan man læse hvem der stjal Drillerens PENGE, hvor brusekabinen endte sine dage, og meget andet SNAVS som kun en Bestyrtelse kan finde på – HAR HAR HAR

Ota Solgryn

Vinderen aFFF Drillerens Konkurrence blev Hovsa – Der er 55o kr på vej og en pakke Økologiske Ota Solgryn.

Helga gættede på 199.991 – Joan gættede på 189.073 og kom dermed tættest på!!!