HA HA HA HA jeg har din Kniv, din skrækkelige Andiman

Posted: 12. april 2010 in Uncategorized
Havde længe glædet mig til at få besøg af en gammel kammerat fra en større Sjællandsk provinsby, dengang i København havde vi Fisket en del sammen, spillet Billard, hygget os i min have og meget andet. Næsten uadskillelige og vi havde haft nogle dejlige dage på en tour til Jylland, dengang der var noget der hed EBblog, så jo jeg glædede mig virkeligt!!!

Efter knap halvandet år på Ærø har jeg mødt temmelig mange mennesker, nogle af dem er en slags “overfladiske bekendte” som man mødes med ind imellem, de er endnu ikke “gode” nok til at være VENNER, hvorimod ANDRE er steget lidt hurtigere i min respekt for andre mennesker, 2 af den gruppe mennesker havde traditionen tro inviteret på PÅSKEFROKOST, og da min “ven” fra København var på vej, havde jeg egentlig takket nej, hvilket jeg nok skulle have fastholdt.

Min “ven” måtte da GERNE komme med, det er skam gæstfrie folk på Ærø!!!

Min “ven” var på vej, og jeg kunne høre på adskillige telefonsamtaler, at stemningen kom mere og mere i vejret, måske endda lige i overkanten til at man kunne tage ham med til en planlagt frokost, men jeg lovede at hente ham ved Færgen, og at vi havde 2 frokoster, sejllads, fisketure, og rundtur på Ærø i vente, og naturligvis HYGGE som for blot 1 år siden i København!!!

Jeg blev ikke VRED da jeg så ham igen, måske en smule SKUFFET, han kunne næsten ikke ved egen hjælp komme i land fra færgen, og HAM skulle jeg så 10 minutter senere præsentere for ÆDRUE mennesker som er blevet mine VENNER på Ærø. Men da de plejer at være gæstfrie tænkte jeg “den går sgu nok”!!!

Det gjorde den så ikke helt, den planlagte frokost løb lidt ud i sandet, og flere gæster kørte næsten før de var kommet, INGEN gad bruge en dag i PÅSKEN på at høre på en højtråbende beruset mand, som for forvillet rundt med KNIV, og som endda forsøgte at kvæle forfatteren af denne note i et halstørklæde, så vi aftalte at det nok var bedre at vi kom forbi en anden dag og fuldendte frokosten med en Irsk Kaffe!!!

Der var ikke sparret på noget til frokosten, Steg fra Weeberen, Pølser, Bøf, salat og hjemmelavet dressing – Derefter snobrød i haven og meget andet – Desværre var min “ven” fra København nu blevet så beruset at han proppede munden med MAD før han RÅBTE hans budskaber ud til alle der gad at høre det, og med en byge at halvt gennemtygget mad spædet op med PÅSKEBRYG, var der en sikkerhedszone på minimum 2 meter hvis man ikke ville rammes af denne regn af MAD!!!

Dag 2 skulle forhåbentlig blive anderledes, en frokost ventede ved endnu en VEN, og for lige at vise ham noget af Øen tog vi om formiddagen afsted på en lille rundtur, det opgav jeg så efter et besøg hos fiskerne på havnen, hvor han savlende talte i mobiltelefon samtidig med at han ræbede højt, da der kom lidt bemærkninger om denne mærkværdige opførsel, valget jeg at sige farvel og tak for idag til havnedrengene, alternativet tror jeg var blevet en forkølet Københavner i det at vandet ikke er specielt varmt i havnen dette år i Påsken.

 

Nå men Påskefrokost dag 2 startede GODT, og det selvom min ven var en smule vakkelvoren på benene, der var endnu engang ALT hvad hjertet kunne begære af mad, snaps Øl og røgtobak – 2 timer inde i festen var den gal IGEN, min “ven” ville nu med en KNIV skære hovedet af en kvindelig deltager, naturligvis først efter at have oversprøjtet hende med en byge af Stegte Sild i Eddike blandet med Makrelguf, påskebryg og Roastbeef med hjemmelavet reumolade!!!

 

Jeg var selv så fej, at jeg forlod festen, og med besked til VÆRTEN om at smide min “ven” ud hvis behovet opstod, og det gjorde det så et par timer senere, hvilket jeg fik at vide dagen efter!!! Vi skulle hen og spise rester fra dagen i forvejen og der var RIGELIG!!! DOG var betingelsen denne gang at min “ven” ikke var velkommen, der var lige “lidt” resten af selskabet ikke kunne acceptere ved hans væremåde, og HOLD KÆFT hvor er sådan en melding bare træls at få endnu engang!!!

Men vi gik selv derhen, og denne gang forløb frokosten HYGGELIG!!!

Min “ven” ville så gerne ud og fiske, og resten af min hustand ville gerne have lidt fred så jeg slog 2 fluer med et SMÆK, så vi tog ud og fiske – Pludselig kom jeg til at tænke tilbage på de fisketure jeg havde haft med mine børn da de var helt små og hjælpeløse, og det skete så igen. Kunne ikke sætte en fiskestang sammen, ikke sætte snørren på, ikke sætte krog på, var kommet til at spytte låsen ud, kunne ikke kaste ud, osv osv osv Efter 2 timer opgav jeg og vi kørte hjem!!!

 

Det er, trods mine pædagogiske evner en smule svært at vise min dejlige Ø frem, når den der skal se den sover konstant, så efter 3 forsøg har jeg nu opgivet det forehavende, og lige pt ORKER jeg bare ikke mere, jeg er på nippet til at afbryde “venskabet” som indtil videre har kostet mig: Flere kasser ØL, ROD, en glødeplet på sædet i min bil, børn der i foragt forlader bordet nå “vennen” smasker med og konsekvent taler med mad i munden, bøvser, prutter, foretager toiletbesøg under middagen, spytter på tallerkenen, oma!!!

Vi har opgivet at gøre rent for det holder kun i brøkdele af sekunder inden det hele igen sejler i ophostet mad, piller og rulletobak!!!

Jeg har bestemt ikke fået lyst til at sige NEJ til andre gæster, og min umiddelgare gæstfrihed, dog er der nu faldet en fra som jeg har ONDT af!!!

 
Martin Thorleif Skov

Martin Thorleif Skov

NU er han sat af ved færgen, ville egentlig have ventet til færgen sejlede, men der skete “lidt” på havnen der gjorde at jeg satte hans kufferter af, og vinkede FARVEL!!! –Min næstekærlighed fik et alvorligt knæk, og da det så også gik ud over resten af familien, mine venner –

Men det er historie NU, og det er faktisk noget der piner mig at jeg må gøre det på den måde, det er første gang i mit liv det er sket, og det kommer ALDRIG til at ske igen!!!…

Vis mereHan er definitivt slettet som min ven på facebook, men jeg håber at Andiman får STYR på sit liv, og at vi engang måske kunne blive venner igen, lige nu er alt KAOS!!!

 
 
Kommentarer
  1. crasse siger:

    Øøh! Har vi fået en ny en på Otzzet? 😀

  2. Den tossede Morsingbo siger:

    Øh hvorfor færgen, kan en ANDimand ikke selv svømme?.

    • drilleren siger:

      Tvivler på, at der ville blive ret meget andet end SKUM hvis man satte ham i vandet, han pisker så voldsomt med arme og ben og er lidt tung i røven 😉

  3. Andiman siger:

    Im tryly sorry Padre. mon kone spottede8dette undlæg via google. Vi sidder lige og tager afskede, da jeg skal rejse i morgen.
    Jeg elsker alle mine jydevenner og er ked af mit mess, men er dog kommet på venskab med Albertsens.

    Martin, mine følelser for dig er ikke til at skrive om, du er så UNIK!!

    Jeg chattede lidt med Hanne DAHL 😉 Hvor ved du det fra Andiman??

    HAR HAR HAR, MARTIN JEG ELSKER DIG ( og dine venner ) 😉

  4. drilleren siger:

    ti hi Discipel, det var en sjaw påske med KNIV 😉

  5. disciplen siger:

    Jeg har fået ny KNIV, så jeg kan skære fiiisk, men jeg må nok indrømme at 12 snaps og 12 bongs ikke gik så godt med min psykofarmaka, og jeg er ked aFFF at have forulempet børnene med bøvser og prutter, specielt er jeg ked aFFF at jeg fladt i søvn i bilen, men det var så pillerne, jeg fik til dels for meget alkohol, det er en muggen sag!

    • drilleren siger:

      Nej det var nowet værre Snavs, lidt som dengang jeg faldt i søvn i Snavsdianerbørnenes seng, og bagefter ville på HOTEL da jeg havde fået SMÆK aFFF vivi SPÆK

Hvis i bliver for GROVE i Jeres KOMMENTARER, så sladrer jeg OGSÅ til Gårdvagten